Een weekendje Abu Dhabi - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van loran en lyan lubberink en siegerink - WaarBenJij.nu Een weekendje Abu Dhabi - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van loran en lyan lubberink en siegerink - WaarBenJij.nu

Een weekendje Abu Dhabi

Door: Loran Lubberink en Lyan Siegerink

Blijf op de hoogte en volg loran en lyan

19 Februari 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hallo lieve allemaal,

19 februari was het dan zover ons reis ging beginnen.
Rond 16:45 zijn we vanuit huis vertrokken richting Düsseldorf. Na afscheid te hebben genomen van familie en vrienden vertrokken we met ons vliegtuig om 21:00 richting Abu Dhabi. Na een vlucht van 6 uur kwamen we aan in het warme Abu Dhabi. Hier moesten we afscheid nemen van Tom die door vloog naar Vietnam. Na lang wachten mochten we eindelijk door de douane. De chauffeur stond klaar om ons weg te brengen naar het hotel. Wat een mooi uitzicht hier. Het was 31 graden en met een flinke wind wat het aangenaam maakte. De mensen zijn erg aardig en willen alles voor je doen. We mochten de tassen nog niet eens zelf dragen. Aan alles is af te lezen dat dit een erg rijke stad is. Overal rijden dure auto's en langs de kant van de weg staan gigantische villa's. We keken onze ogen uit. Bijna alle mannen lopen in lange witte gewaden en waren veel vrouwen gesluierd. Aangekomen in ons hotel (Cristal Salam) waren we erg moe. Helaas konden we om 09:00 nog niet inchecken, maar konden we wel van het ontbijt gebruik maken. We hebben ons volgegeten met Tiramisu, gebakken ei en vers fruit. Na twee uur wachten konden we in de hotelkamer en hebben we eerst flink bijgeslapen in een kingsize bed. Om 16:00 werden we wakker en hebben we de taxi naar Marina Mall genomen. Dit is een erg grote shopping hall met Gucci en Prada. Hier hebben we heerlijk gegeten in een typisch Arabisch restaurantje terwijl de buurman aan de waterpijp zat.

De volgende dag zijn we met de Hop on Hop of bus de stad gaan verkennen. Onze eerste stop waren de soeks. Dit zijn kleine marktjes met specerijen en souvenirs. De volgende stop was bij de Abu Dhabi towers. Dit waren de hoogste gebouwen van deze stad. Een van de towers werd beschikbaar gesteld voor toeristen om vanaf 300 meter hoogte de stad te bezichtigen. We keken onze ogen uit vanuit een heerlijke loungestoel en genoten we van een glas 7-up die ons maar liefst €7,- p.p. heeft gekost.
Daarna zijn we doorgereden naar de Grand Mosk. Dit is een van de grootste en mooiste moskeeën van de wereld. Bij binnenkomst moesten we een boerka aan. Hier hebben we erg om gelachen. De moskee was prachtig om te zien. Alles was bedenkt met goud en diamanten. We mochten zelf binnen een kijkje nemen, maar dan wel op blote voeten met ons haar geheel bedekt.
Deze mooie maar vermoeide dag hebben we goed afgesloten in de bar van het hotel. Hier hebben we een wijntje gedronken met een aantal Nederlandse piloten die we eerder deze dag hadden ontmoet. Vervolgens zijn we om 23:30 opgehaald met de taxi om ons weer naar het vliegveld te brengen. Diezelfde avond/nacht zijn we doorgevlogen naar Jakarta. We hebben hier 8 uur overgedaan. We werden aan alle kanten aangekeken dit waarschijnlijk omdat wij gemiddeld een meter langer waren dan de rest van de passagiers.

• 27 Februari 2015 - 21:37

Paula:

hi Loran, mooi verslag. Inmiddels zijn jullie een week onderweg niet? Ben je helemaal bij met je verslag?

Hebben jullie al laksa gegeten?
    En de durian? Mmmmmmm! Moet je zeker proberen.
    Hoe ziet je volgende week eruit, globaal?
    Ik ga je volgen Loran.
    Veel plezier en doe voorzichtig.

• 04 Maart 2015 - 00:21

Sandra Rouwler:

Hoi Lyan en Loran,

Wat leuk om jullie te volgen.
    Fijn dat de reis goed is verlopen. Wat een ervaring hè Abu Dhabi!
    Wat een ervaring om dit mee te maken. ....Rijkdom! Rondom je heen alléén maar grote witte auto,luxe hotels , malls etc.
    Geweldig hè de Grand Mosk en de soeks. Dit hebben jullie toch maar even zo meegepikt op jullie heenreis.
    Geniet van alles wat jullie zien en aan ervaringen opdoen!

Groetjes van Loes,Stef,Anouk, Gerard en Sandra.